من درد مشترکم مرافریادکن

قصه نیستم که بگویی نغمه نیستم که بخوانی یاچیزی چنان که ببینی یاچیزی چنان که بگویی من دردمشترکم ...مرا فریادکن

من درد مشترکم مرافریادکن

قصه نیستم که بگویی نغمه نیستم که بخوانی یاچیزی چنان که ببینی یاچیزی چنان که بگویی من دردمشترکم ...مرا فریادکن

لنگستون هیوز - شاعرسیاهپوست آمریکایی

 آْزادی 

به شیکرکی میمونه

رو شیرینی بی دنگ وفنگی 

که مال یه بابای دیگه س

....

تاوختی ندونی

شیرینی رو چه جور باس پخت

همیشه

همین بساطه که هست

.

.

.

.

رهروان سپیده دمان وبامدادانیم

رهروان خورشیدها وسحرگاهانیم


نه از شب پروایی ست

نه از روزگاران غمزده

و نه از ظلمات


ما را که.....رهروان خورشیدها و سحرگاهانیم


منوچهرآتشی


خانه ات سرد است؟ ؟


 خورشیدی در پاکت میگذارم . . .


و برایت پست می کنم.


 ستاره کوچکی در کلمه ات بگذار . . .


 و به آسمانم روان کن.


 بسیار تاریکم . . .


شعری ازمهردادمحمدی


بگذار هرچه نمی خواهند . . .

بگوئیم !


بگذارهرچه نمی خواهیم . . .

بگویند!


باران که بیاید


          از دست چترها


                       کاری بر نمی آید

                

 ما اتفاقی هستیم

                     

         که افتاده ایم

 

واگویه

ترک میخورد 

می شکند . . .

               پوسته سفالین سی ساله ای

ترک میخورد

می شکند . . .

               پیله ابریشمی فصلهایی مات ومبهوت


ترک میخورم

.

میشکنم

.

رهامیشوم

.

اوج میگیرم

               . . . تسکین نمی یابم