من درد مشترکم مرافریادکن

قصه نیستم که بگویی نغمه نیستم که بخوانی یاچیزی چنان که ببینی یاچیزی چنان که بگویی من دردمشترکم ...مرا فریادکن

من درد مشترکم مرافریادکن

قصه نیستم که بگویی نغمه نیستم که بخوانی یاچیزی چنان که ببینی یاچیزی چنان که بگویی من دردمشترکم ...مرا فریادکن

دراینجا چارزندان است ...

              در هر زندان چندین حجره ...

درهرحجره چندین نقب...

              در هر نقب چندین مرد درزنجیر... 

 

ازاین زنجیریان 

 یک تن  

زنش را  

در تب تاریک بهتانی  

به ضرب دشنه ای کشته است   

 

ازاین مردان  یکی  

درظهرتابستان سوزان 

 نان فرزندان خود را 

 برسربرزن  

به خون نان فروش سخت دندان گرد آغشته است 

 

ازاینان چندکس  

درخلوت یک روز باران ریز 

 برراه رباخواری نشستند 

 

کسانی درسکوت کوچه  

 از دیوار کوتاهی به روی بام جستند  

کسانی نیمه شب  

درگورهای تازه 

 دندان طلای مردگان را می شکستند 

 

من اما  ...

 هیچکس رادرشبی تاریک وطوفانی نکشتم 

من اما ... 

 راه را برمرد رباخواری نبستم 

من اما ...

نیمه های شب  

زبامی برسربامی نجستم 

.

دراینجاچارزندان است  

             در هر زندان چندین حجره 

درهر حجره چندین نقب

            درهرنقب چندین مرد در زنجیر  

 

 

دراین زنجیریان هستند  

مردانی که 

 مردار زنان را دوست می دارند 

 

دراین زنجیریان هستند  

مردانی که دررویایشان  

هرشب 

زنی دروحشت مرگ  

از جگربرمی کشد فریاد 

 

من اما ...

درزنان چیزی نمی یابم  

گرآن همزاد را روزی نیابم ناگهان خاموش 

 

من اما  ...

در دل کهسار رویاهای خود   

جزانعکاس سرد آهنگ صبور این علفهای بیابانی 

که می رویند  

       و می پوسند   

              ومی خشکند   

                          و می ریزند ...  

                          با چیزی ندارم هوش 

 

مرا اگر خود نبود این بند   

شاید بامدادی  

 همچو بادی دور و لرزان  

 می گذشتم از تراز خاک پست   

جرم اینست   

جرم اینست؟؟......

نظرات 6 + ارسال نظر
علی محمد محمدی جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 00:00 http://ermes3.blogsky.com

...و این جرم کمی نیست !!!

آدم جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:42 http://www.aadam12.persianblog.ir

آ...
راستش نظر خاصی ندارم. شعرش را خواندم اما خب، نظر خاصی به ذهنم نرسید...

علی اکبر لطفی جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 18:08 http://www.lotfi61.persianblog.ir

عمری مرت ورق زد تقویم بی بهارم

سروش یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 16:31

این موضوع جای بحث زیادی داره شاید ماهها و ....

مجید سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:40 http://nagoriz.blogfa.com

اخوان بزرگ که فقط تحسین وتحسین
درمورد نظر زیبات اینو باید بگم ما وارثان قابیل سخت حلال زاده ایم ومتاسفانه دنیا رو واقیعتهای تلخ می سازه نه ادراک ما یه نوشته در همین مورد دارم که بعدا می زارمش تو وبلاگ
دوست من همیشه از نظرهات زیبات لذت بردم
شاد باشی

سلام دوست عزیز
مرسی ازنظراتت
ولی
من همچنان برموضع خودم هستم ...همین واقعیات تلخ روکه شمامزه کرده اید خیلی ها توان چشیدنش راندارند...توان چشیدن حقایق رانداشتن باعث میشه نتونن درکش کنن
بحث زیاده وقتی مطلبت روگذاشتی تووبلاگ ... میام ونظرمیذارم

داریوش سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 22:34 http://www.jamabadeh.blogfa.com

ممنون از شما که بعد از مدتها این شعر زیبای شاملو را خواندم. وب خوب و زیبایی داری. موفق باشی بخصوص پنجشنبه سر امتحان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد