من درد مشترکم مرافریادکن

قصه نیستم که بگویی نغمه نیستم که بخوانی یاچیزی چنان که ببینی یاچیزی چنان که بگویی من دردمشترکم ...مرا فریادکن

من درد مشترکم مرافریادکن

قصه نیستم که بگویی نغمه نیستم که بخوانی یاچیزی چنان که ببینی یاچیزی چنان که بگویی من دردمشترکم ...مرا فریادکن

شیرکو بی کس...شاعر معاصرکرد


درپیش چشمان آسمان....ابر را

درپیش چشمان ابر..........باد را

درپیش چشمان باد.........باران را

درپیش چشمان باران......خاک را

       دزدیدند

ودرخاک چشمهایی راپنهان کردند که

       دزدان رادیده بودند



نظرات 11 + ارسال نظر
خنده های اجباری سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 14:08 http://maed.blogsky.com

Thanks،

هلن سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 22:19 http://hermafrodita.persianblog.ir/

سلام
چرا تو وب آدم نظرتو با نام هرمافرودیت نوشتی

بانام هرمافرودیت نبود...من همیشه بهارم وبه همین نام کامنت میذارم..
ولی نوشتم هرمافرودیت چون فکرمیکنم خواستن بوسیده شدن...لمس شدن...نوازش شدن ...وهری پایین ریختن دل یک حس فقط زنانه نباشه...فکرمیکنم این حس درمردهاهمون قدرقوی هست که درزنها...به همین دلیل نوشتم یک حس دوجنسی یاهرمافرودیته...منظور من بحث علمی وفیزیکی هرمافرودیتهانبودوفقط استعاره بعدعاطفی اون رادرنظرگرفتم
مرسی ازتوجه وکامنتت

امید سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 23:27 http://omiidestan.mihanblog.com/

دوست خوبم سلام.ممنونم از انتخاب خوبی که داشتی.مطمئنا شما به این شاعر و ادیب آزادی خواه علاقه داری وشاید اطلاعاتی درمورد ایشان داشته باشی .من خدمت شماعرض کنم که اگر این شخص به وبلاگت سر بزنه و این پست را بخونه بدون شک ناراحت میشه و علت ناراحتی اش هم اینه که عنوان پست به مزاج ایشان خوش نمی آید.(کرد عراقی) ایشان نامزد جایزه ی نوبل و یک جایزه ی قلم سوئد بود اما چون ملیتش معلوم نبود به خود اجازه نداد به عنوان یک شهروند عراقی این جوایز را دریافت کند کورد ،کورد است یک نژاد آریای از شاخه ی مادها .درد این شاعر درد هویت مظلوم ومعتبر کوردهاست .من از شما خواهش میکنم در صورت امکان لفظ (عراقی )را از عنوان پست حذف بفرمایی.ممنون

چشم...
مرسی ازاطلاعاتتون

رز گل چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:26 http://www.rozgoleasemani.persianblog.ir

با سلام.
وای چه رویایی.
بازم به من سر بزن گلم.

امید چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 21:30

دوست همیشه بهارم ممنونم از لطفتون که نوشته ی درهم من خوندی و ترتیب اثر دادی سپاسگذارم

شعرهای شیرکوبی کس راهمیشه دوست داشتم چون تم شعرهایش همیشه درد بوده واعتراض...
اماهمیشه فکرمیکردم عراقیه واطلاعی درموردملیت یاحساسیت وی روی اعلام ملیتش نداشتم
به هرحال ممنون ازاطلاعاتتون
:
آن شب
تمام چراغ های دره خاموش شده بودند...جز یک چراغ
و آن چراغ شاعری بود
نشسته بر بالین زخم در یده ی شعرش (شیرکو بی کس)

سروش چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 23:29

سلام بهارخانوم

فقط میتونم سکوت کنم چون حرفی واسه گفتن نداره

بدرود

علی محمد محمدی چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 23:40 http://ermes3.blogsky.com

ترجمه ی شعری از شاعر بزرگ کرد شیرکو بی کس



به یاد آر
به یاد آر
پرنده اگر پرواز می‌کند
فقط به خاطر آسمان آبی نیست

چشمه اگر می‌جوشد
فقط برای رسیدن به رودخانه نیست

درخت اگر سایه دارد
فقط به دلیل شاخ و برگ‌اش نیست

اسب اگر می‌تازد
فقط از ترس تازیانه راکب نیست

باد اگر می‌وزد
فقط برای رقص جنگل نیست
و تو اگر شعرهای مرا می‌خوانی
فقط به بهانه نام شیرکو بی‌کس نیست.

سلام به بهار عزیز !
اولا کی بهت گفته شعر ما کردها رو بزنی تو وبلاگت !؟
دوما خوش سلیقه ای که این شعر رو زدی ! البته در ادیب بودنت هیچ شکی ندارم !
سوما شعر بالا تقدیمت !

درود و بدرود !

سلام استاد
اولا
همون کسی که شعر ما فارس ها رامیخونه و خودش هم به همون زبان شعرمینویسه بهم اجازه داده شعرکردهارابزنم تو وبلاگم...
ممنون از هدیه این شعر بسیار زیبا

شیما پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 14:16 http://www.shimamlj.persianblog.ir

سلام دوست خوبم
می خواستم برای خوندن نوشته جدیدم دعوتت کنم
با دیدن قدمهای پرمهرت خوشحالم می کنی

ریوار شنبه 2 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:41 http://ahang2707.blogfa.com

سلام بهار جونی خوبی ادرس یه وبلاگ بهت میدم که شعر های این شیر کو بی کس

روش هست سر بزن اون قضیه سهام رو هم جدی نگیر این استاد محبوب من از 100

درصد سهامش تا حالا 3000 در صد شو واگذار کرده ...............

حالا بماند
ببین چقدر عزیزی که با اسم ریوار امدم این اسم فقط اختصاص به استاد

داره ها .....

ممنون ریوار عزیز

shiva چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:37

خیلی قشنگ می نویسی!
نوشته هات به دل می شینه!

حمید یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 20:34 http://www.adha.blogfa.com

سلام جالب نوشتید ... سبز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد